creatieve wandeling

Drie muzikanten en één fotograaf gaan met de leerlingen van het 1e en 2e leerjaar op stap.

Margot Vermaut (Hoorn), Pieter Simons (Fotograie), Daevid Baart (Gitaar) & Cosyns Kim (Piano) laten de kinderen kennis maken met allerlei vormen, beelden, geluiden en gevoel.

De kinderen worden in kleine groepjes verdeeld en kruipen meteen in de huid van een beeldend kunstenaar en een muzikant. Met behulp van een dobbelsteen en een verrekijker wordt gezocht naar vormen in en rond de school. ‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!’ ging het toen verder. ‘Hier maak ik een mooie tekening van! Kan jij raden van welke vorm ik een tekening heb gemaakt?’

Vervolgens gaan we samen toveren en maken we met ons toverpotlood prachtige tekeningen van bladeren en materialen uit de natuur en directe omgeving. Met de techniek van frottage kunnen de kinderen pas echt gaan ‘toveren’ en zo maken ze prachtige kunstwerken.

Tijdens de leuke wandeling wordt telkens wat materiaal verzameld om ons eigen muziekinstrument te maken. Samen worden we dan even singer-songwriter en maken we ons eigen rapnummer,  begeleid met eigen gemaakte instrumenten.

Tot slot kruipen we nog in de huid van een onderzoeker. Kan jij raden wat je voelt?. Elke kind krijgt een zakje met daarin een voorwerp. De kinderen voelen en probeerden vervolgens hun eigen beeld te scheppen in een tekening.

Een creatieve wandeling buiten het klaslokaal… .